Passbeskrivning

Vi har en mängd olika pass som du kan välja bland! Var inte rädd för att testa på något nytt, se det som en utmaning! Har du några frågor så kan du skriva till oss på service@kth-hallen.se

 

Yoga- och rörlighetspass

BODYBALANCE™

BODYBALANCE™ är en varsam blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig centrerad och lugn. Med hjälp av fokusering, andning och en serie noga utvalda rörelsekombinationer tränar du funktionell styrka, balans och rörlighet till mjuk musik. Kombinationen av tekniker och rörelser ger dig ett fysiskt träningspass, samt inre balans och harmoni.

Flowing Vinyasa Yoga

Vinyasa means “breath-synchronized movement,” and Vinyasa yoga is a series of poses that will move you through the power of inhaling and exhaling. Physically, you will build strength, endurance, and flexibility. Mentally, the focus on the power of breathing will help you relax and release any blockages of energy flow throughout your body. This all-levels class will nourish your mind, body, and spirit.

Yoga

This flow class is based on the principles of Ashtanga Yoga. We focus on moving with our breath and energizing the whole body. This class in always given in English.

Styrkepass

BODYPUMP™
BODYPUMP™ är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Under en timme tränar du kroppens alla större muskler med en skivstång. Du väljer själv dina vikter på stången för att kunna utmana din kropp att nå de resultat du vill ha

GRIT™ STRENGHT
Maximera din muskelstyrka med 30 min högintensiv intervall träning. Här använder vi skivstång, viktplatta och steplåda för att öka träningseffekten. Musik och rörelser ger dig effektiv träning som förbättrar din syreupptagning, styrka och uthållighet. Prestera fortare på en högre nivå, med en peppande instruktör som står bredvid dig så kom och testa dina gränser. Vi rekommenderar att du har viss träningsvana.

CXWORX™
Letar du efter en kort, intensiv träning som förbättrar din träningsnivå och samtidigt stärker och tonar din kropp? Då är CXWORX™ det du behöver! CXWORX™ fokuserar på musklerna i bålen (mage och rygg) och de muskler som binder samman överkropp och underkropp. Rörelserna är idealiska för att stärka mage och rumpa, samtidigt som kroppen blir starkare och på så sätt bidrar till att förebygga skador.

Core
Effektiv, tuff och rolig träning för kroppens ”kärna”; bål, rygg och bäckenmuskulatur. Ger dig stabilitet, styrka, balans och bättre hållning. På vissa pass utförs delar av träningen på bollar.

Full Body Circuit
Cirkelträning där vi mixar konditionsövningar med styrkeövningar. Ett riktigt helkroppspass!

Cirkelträning
Snabb,säker och effektiv cirkelträning. Kondition och styrka varvas under 35 minuter och en instruktör peppar och spelar medryckande musik. Cirkelmaskinerna är enkla, effektiva och säkra. Du väljer själv belastning genom att anpassa tempot, ju snabbare du kör desto tyngre belastning. Cirkelmaskinerna finns i övre gymmet och du är välkommen att använda dem på egen hand också.

Box
Ett tufft, roligt och varierande pass inspirerat av boxning och andra kampsporter, där man jobbar två och två med slag- och sparkserier samt annan kondition och styrka inblandat. Riktigt bra träning för såväl konditionen, styrkan som rörligheten. Passar alla då man kan jobba på sin nivå!

Gympa
Ett allsidigt och kul medelpass som inkluderar såväl kondition, styrka som rörlighet med stor variation. Man får lite av allt och det är lätt att hänga med utan svåra kombinationer.

Konditionspass

BODYCOMBAT™

Inspirerande konditionsträning där du verkligen kan släppa loss. Detta energifyllda program är inspirerad av kampsport och kommer från ett brett spektrum av discipliner såsom karate, boxning, taekwondo, tai chi och Muay Thai. Rörelserna, musiken och instruktören kommer peppa dig hela passet och få dig att ge det där lilla extra.

GRIT™ PLYO

GRIT™ PLYO är uppbyggt av rörelser som ökar din spänst. Du använder bl a din egen kroppsvikt, viktplattor och ibland steplåda för att öka intensiteten och belastningen. Drivande musik får dig att ta din träning till en ny nivå. Bli starkare, snabbare och mer explosiv med GRIT™ PLYO

Spinning

Ett konditionspass på cykel. Här får du cykla i både upp- och nerförsbackar, ruscher och intervaller. Motstånd, tempo, teknik och position varieras. Passet avslutas med stretch. Ett spinningpass kan vara 25-60 minuter långt. 25/30 min spinning innehåller ingen stretchdel.

Gympa
Ett allsidigt och kul medelpass som inkluderar såväl kondition, styrka som rörlighet med stor variation. Man får lite av allt och det är lätt att hänga med utan svåra kombinationer.

Dansinspirerande pass

SH’BAM™
Med enkla men coola danssteg är SH’BAM ™ det perfekta sättet att forma kroppen och släppa ut din inre stjärna. Med ett soundtrack av populära hits, dansmusik som hörs i de hetaste nattklubbarna runt om i världen, bekanta remixade klassiker och moderniseras latinska beats är SH’BAM ™ det ultimata, roliga och sociala sättet att motionera. Varje 45-minuters SH’BAM ™ klass är levande, unik och varierad – och som alla Les Mills ™-program, en ny SH’BAM ™ utgåva produceras var tredje månad med ny musik och koreografi.

Bollsport

Gruppträning basket

Under passen spelar vi vanligtvis match 5 mot 5. Träningen passar både nybörjare och mer erfarna spelare. För att alla ska kunna vara med, och för att du ska få ut det mesta av träningen, fördelar vi lagen efter spelerfarenhet. Om du och en vän vill spela ihop är det bara att meddela ledaren.

Vi ser framemot att ha dig på ett av våra pass.